Οι άλλ’ είνι απόξου !!!
Αρχίζω ανάποδα , πάω πολύ πίσω ,μα δε γίνεται αλλιώς. Μεταξύ 1880 -1920 ήταν που αναπτύσσεται ραγδαία οικονομικά η Λέσβος επενδύοντας στον βιομηχανικό και εμπορικό τομέα. Το κλείσιμο των αγορών της ανατολής, μετά το 1922 έχει επίπτωση και στην οικονομία του νησιού. Η Λέσβος «συντηρεί» την οικονομία της στο «Μεσοπόλεμο» χάρις στην είσοδο φθηνού και εξειδικευμένου εργατικού δυναμικού (πρόσφυγες) και από το «απόθεμα» των προηγούμενων δεκαετιών. Μετά τον εμφύλιο οι αρχοντάδες μαζεύουν τα υπόλοιπα τους και την «κάνουν». Άντε να αφήσουν στο νησί κανένα αρχοντικό για να θυμούνται τις παλιές δόξες και να ξεκαλοκαιριάσουν στις διακοπές.
Στην Γέρα την εποχή της ακμής, αλλά και αργότερα, κυριαρχεί ολοκληρωτικά θα λέγαμε ο Παπάδος, αν και κατέχει το μισό από την εκμετάλλευση των γεωργικών εκτάσεων σε σχέση με τον Σκόπελο. Το κεφάλαιό του σκέφτεται πιο έξυπνα. Είναι ανοιχτός, δημιουργεί σχέσεις υποτακτικών, επενδύει στην παιδεία κι όσο κι ας μην φαίνεται είναι εκείνος που καλλιεργεί τις αντιθέσεις μεταξύ των χωριών. Οι άρχοντες κάνουν ότι λυπούνται για τις αντιθέσεις , λένε ότι επιθυμούν να μην υπάρχουν, όμως κρυφά πίσω από τις κουρτίνες τους, τρίβουν τα χέρια τους και γελούν . Ο απλός κόσμος βαυκαλίζεται ν΄ ανήκει σ’ ένα αρχοντοχώρι. Είκοσι χρόνια μάλωναν οι Γεραγώτες που θα γίνει το νέο Γυμνάσιο. Ο Παπάδος δε μιλούσε , το έπαιζε ανώτερος ,άφηνε τα χωριά να μαλώνουν μεταξύ τους, γιατί ήξερε ότι και να γινόταν το γυμνάσιο και κάθε νέα δημόσια υπηρεσία θα χτιζόταν ή μέσα στο χωριό ή στις παρυφές του.
Για να επανέλθουμε στους άρχοντες. Σαν έφυγαν από τη Γέρα, γίναν οι υποτακτικοί νέοι άρχοντες, όμως δεν τους έμειναν από εκείνους τα όποια καλά μπορούσαν να έχουν , μα μόνο τα κουσούρια τους. Όσον αφορά το πολιτικό κεφάλαιο αυτό ήταν εισαγόμενο ,και πολύ σοφά σκεπτόμενο, γνώριζε τον χαρακτήρα των Γεραγωτών και προσπαθούσε να περάσει ξώφαλτσα από τη Γέρα. Για παράδειγμα ο Σηφουνάκης , ο οποίος αναπαλαίωσε τόσα βιομηχανικά κτήρια κι έφτιαξε σε κάθε μεγάλο χωριό του νησιού κι ένα πολιτιστικό κέντρο, για τη Γέρα ούτε φωνή ούτε ακρόαση. Πολιτική είναι η τέχνη του εφικτού. Τι, θα έφτιαχνε πολιτιστικό κέντρο σ’ ένα από τα χωριά και μετά θα έκανε πολιτικό χαρακίρι, αφού θα είχε τα άλλα πέντε εναντίον του.
Ο ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ ήταν ευλογία για τους Γεραγώτες, είχαν ωριμάσει και οι συνθήκες, είχαν οι Γεραγώτες βαρεθεί να το παίζουν διαιρεμένοι, βλέπαν τους άλλους να πηγαίνουν μπροστά. Οι Γεραγώτες άρχισαν να αλλάζουν μυαλά. Και να σου να εμφανίζονται και πολιτικά στελέχη (Βογιατζής, Ζαμτράκης). Άρχισαν να αλλάζουν μυαλά οι πολλοί , γιατί οι λίγοι, οι έξυπνοι, οι κεφαλαιούχοι δεν χαμπάριαζαν από αυτά. Τα είχαν καλά με τους μεγάλους και ειδικά με τους αρχοντάδες της Μυτιλήνης. Και επειδή οι μεγάλες έχθρες και τα μεγάλα μίση και τα μεγάλα κουτσομπολιά από τους μεγάλους πηγάζουν και το συμφέρον τους εξυπηρετούν δεν θα δεις Μυτιληνιό να «εχθρεύεται» Γεραγώτη. Κι οι πιο προσαρμοσμένοι στη «Χώρα» από τους «χωριάτες» είναι οι Γεραγώτες.
Δεν έχει περάσει δεκαετία που συνεδρίαζε ενδεκαμελές διοικητικό συμβούλιο συλλόγου της Αθήνας που κατά βάση το αποτελούσαν Μυτιληνιοί . Από τους έντεκα οι επτά ήταν βέροι Μυτηλινιοί, οι δύο Γεραγωτομυτιληνιοί (παντρεμένος ο ένας με μυτιληνιά κι ο άλλος μεγαλωμένος στη Χώρα), ο ένας βέρος Γεραγώτης κι ο έτερος από βόρειο χωριό της Λέσβου. Τέθηκε θέμα παλλεσβιακό κι έγινε ο εξής διάλογος :
Μυτιλ: __Κι τι μας νοιάζ’ υμάς; Υμείς είμαστι Μυτιληνιοί !
Γεραγωτομυτιληνιός : __ Θα παρεξηγηθεί ο Στρατής που είνι Γιραγώτς
Μυτιλ. : ___ Μυτιληνιοί – Γιραγώτις είνι ένα κι του αυτό !!! Οι άλλ’ είνι απόξου!!!
Εκεί σταμάτησε και η συζήτηση. Οι άλλ’ είνι απόξου!!!
Τι θέλω να πω μ’ όλα αυτά; Ότι δεν είναι η ώρα για συνενώσεις. Θέλει προετοιμασία το πράγμα. Με το σχέδιο «Καλλικράτης» θα επωφεληθούν τα τσακάλια του μεγάλου κεφαλαίου. Το «διαίρει και βασίλευε» θα κυριαρχήσει, τα γλέντια όμως κάποιων εις βάρος μας θα συνεχίζονται και μεις ήδη και χωρίς να μας το ζητήσουν ρίχνουμε νερό στο μύλο που θα μας αλέσει. Είμαι για χίλιους δυο λόγους ενάντια στον «Καλλικράτη» τους έχω γράψει, τους έχω φωνάξει, ξέρω είμαι ένας στους χίλιους, άντε να γίνουμε δυο οι Δον – Κιχώτες , μα δεν μπορώ, αν δεν φωνάξω. Ρε σεις, μας κοροϊδεύουν. Μάς τάζουν ότι θα μας φτιάξουν σπίτια ξεκινώντας από τα κεραμίδια κι εμείς τούς πιστεύουμε.
Κι όσο πληροφορούμε τις δηλώσεις Πλωμαριτών – Αγιασωτών τόσο και μπλέκομαι και σκέφτομαι και…
ΠΛΩΜΑΡΙΤΕΣ :
«Δημιουργία Δήμου βασισμένη στα όρια της παλιάς Επαρχίας Πλωμαρίου».«Ακόμη και με την Ερεσό να ενωθούμε , η έδρα θα γίνει στο Πλωμάρι»
ΑΓΙΑΣΩΤΕΣ :
«Συνένωση των δήμων Αγιάσου, Πλωμαρίου, Πολιχνίτου και από το δήμο Ευεργέτουλα τον Ασώματο, τα Κεραμειά, το Ίππειος, τη Συκούντα, τους Λάμπου Μύλους» . (Π. Ψυρούκης – ΕΜΠΡΟΣ 5/2/2010)
Η βιασύνη ξεσκεπάζει τις προθέσεις. Βιάζονται όσοι ή είναι πανικόβλητοι ή δεν έχουν τακτική ή έχουν μια τακτική που εκ των πραγμάτων τους οδηγεί στην καταστροφή . Συμπέρασμα είναι ότι ενότητα δεν υπάρχει ούτε προθέσεις για συνεννόηση.
Η πρόταση του Παναγιώτη Ψυρούκη είναι αποκαλυπτική. Γέρα και Κάτω Τρίτος εξαιρούνται . ΤΟ «ΑΛΦΑΒΗΤΑΡΙΟ» το είχε προβλέψει από τις 19 Ιανουαρίου και αφού έκανε ανάλυση των προθέσεων :
Όπως πάμε φαίνεται ότι σε περίπτωση αναγκαστικών συνενώσεων το επικρατέστερο σενάριο είναι Δήμος Ολύμπου (Πολιχνίτος , Αγιάσος, Πλωμάρι) με έδρα …..
Κι η Γέρα με τον ο Ευεργέτουλα να συνενώνονται με τη Μυτιλήνη
Παίζεται ένα παράξενο παιχνίδι. Το «Παιχνίδι του Αρχοντοχωριάτη», του νέου άπειρου νεόπλουτου που θα του φάει το παλιό – έξυπνο κεφάλαιο τα λεφτά..
Στη Γέρα φύγαν οι άρχοντες, μαλώναμε όσο μαλώναμε τό ξεπεράσαμε. Κάναμε τους καμπόσους, τους άρχοντες, πάει κι αυτή η τρέλα μας , τό ξεπεράσαμε.. Τώρα μας έμεινε η υπομονή και κρούση τον κατάλληλο καιρό. Ξέρουμε ότι είμαστε πιο κοντά στη Μυτιλήνη , απ’ ότι σε Αγιάσο και Πλωμάρι, μα αν ΕΙΜΑΣΤΕ ακόμη ΕΞΥΠΝΟΙ με τίποτε ΔΕΝ ΘΑ ΘΕΛΑΜΕ ΣΥΝΕΝΩΣΗ. Γιατί η συνένωση με τη Μυτιλήνη είναι συνένωση χρεών. Ο Δήμος Μυτιλήνης δανείσθηκε με δυσκολία το φθινόπωρο ένα αρκετά μεγάλο ποσό για να εξοφλήσει παλιά του χρέη κι άκουσον – άκουσον τις ίδιες μέρες έκανε και 52 προσλήψεις.!!! Αν είναι δυνατόν. !!!
Ο Μυτιληνιοί με τίποτα δεν θα ήθελαν να έχουν το Δήμο Πλωμαρίου στην αυλή τους. Δεν αφήνουν το φιλέτο «ΚΟΛΠΟΣ ΓΕΡΑΣ» να πάει αλλού. Έχουν τα «Θέρμα» και θα ‘ διναν ποτέ σε Αγιάσο – Πλωμάρι τον Ευεργέτουλα και τη Γέρα; Γέρα και Ευεργέτουλας , το λέγαμε από τις 19/1, πάνε πακέτο στη Μυτιλήνη και θα μειώσουν όσο μπορούν και τα χρέη της.
Αγιασώτες – Πλωμαρίτες αφήστε τα αρχοντοχωριάτικα.
Γεραγώτες και Πλωμαρίτες είμασταν ΗΛΙΘΙΟΙ που δεν φτιάξαμε ένα δρόμο που να μας ενώνει. (Αχ, αυτό το αδιέξοδο της Λαγκάδας!!!)
Πλωμαρίτες – Πολυχνιάτες δεν σας φταίνε οι Μυτιληνιοί που δεν φτιάχτηκε ο δρόμος σας, μα εσείς οι ίδιοι που δεν βρήκατε τον τρόπο να πιέσετε, που επαναπαυτήκατε, που, που, …..
Αγιασώτες – Πλωμαρίτες που δε συνεχίστηκε ο δρόμος από Μεγαλοχώρι και πέρα φταίτε αμφότεροι.
Φταίει η αρχοντοχωριατιά μας που μας εκμεταλλεύονται.
Το κεφάλαιο δεν είναι κακό , μα δεν είναι και χαζό. Αν δει κάποιους που δεν ενδιαφέρονται για το βιος τους πάει και τούς το παίρνει.
Το κεφάλαιο δεν είναι κακό, είναι έξυπνο. Αν σας δει χαζούς θα σας ρημάξει. Αν σας δει διεσπασμένους θα σας λιανίσει.
Να σας φτιάξει πρώτα δρόμους, να σας φτιάξει πρώτα λιμάνια .(ΝΑΙ, ΝΑΙ, ΝΑΙ και πάλι ΝΑΙ στη σύνδεση Λαυρίου – Πλωμαρίου).
Μη δίνετε το κεφάλαιό σας στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ , αδιαπραγμάτευτα.
Συνασπιστείτε , πέστε ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΣΥΝΕΝΩΣΕΙΣ.
Κι όταν σας φτιάξουν όλα αυτά που σας χρωστάνε , τό ξανασυζητάτε.
Σας κοροϊδεύουν με αριθμούς. Αφού ζητάνε μεγάλους Δήμους και μιλάνε για συνενώσεις ΜΑΜΟΥΘ στην Αττική , γιατί δεν μιλάνε για ένα δήμο για όλο το νησί; (Το τελευταίο θα ήταν ο θάνατος μας) . Γιατί ο Δήμος Οινόης _Βιλλίων στην Δυτική Αττική , σύμφωνα με την πρόταση του ΙΤΑ θα αριθμεί περίπου 5000 κατοίκους γιατί παρόμοια παραδείγματα συνενώσεων νέων δήμων με 4 και 5000 κατοίκους βρίσκεις πολλά στην πρόταση του ΙΤΑ; Εδώ δεν μας πειράζει ο πληθυσμός; Ποια αλήθεια μας κρύβουν;
ΠΟΛΥΧΝΙΤΕΣ _ ΑΓΙΑΣΩΤΕΣ _ ΠΛΩΜΑΡΙΤΕΣ σας μιλάει ένας Γεραγώτης που έχει το λιγότερο να χάσει απ’ όλους εσάς. Μία είναι η λύση :
ΚΑΘΟΛΙΚΟ ΟΧΙ στις ΣΥΝΕΝΩΣΕΙΣ
Τότε ΘΑ ΤΡΟΜΑΞΟΥΝ , ΘΑ ΚΑΝΟΥΝ ΠΙΣΩ
Και ίσως τότες μας φτιάξουν λιμάνια και δρόμους.
Στρατής Γιαννίκος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου